«L’àvia era plenament feliç. Els bessons i ella tenien si fa no fa la mateixa edat: compartien les coses més reals i més autèntiques.»
La senyora Harris ha arribat a les grans planes de Nebraska des del sud, acompanyant la família de la seva filla i es fa càrrec de la casa i els més petits. A través seu i del que pensa dels veïns espietes tornem a l’univers dels pioners i descobrim el naixement d’una nació: els Estats Units.
L’àvia Harris és gran i la seva és una història sobre el pas del temps i de la vida, però sobretot és un cant feminista a tot el que han fet les dones per la següent generació. Ella es deixa la pell a casa, se’n surt que la filla visqui millor que ella i lluita silenciosament perquè el destí de la neta no quedi lligat a un home.
Tornem a Willa Cather, tornem a l’univers dels pioners. Amb la seva obra assistim en directe al naixement d’un país i amb les seves protagonistes inoblidables recordem aquelles que no apareixen als llibres d’Història, però que n’han sigut el pal de paller. Llegim Cather i homenatgem a les àvies que ens han ajudat a ser qui som.